DAMM BABY DAMM

Humanity will only be happy when the last byracrat is hanged twith the last capatalist.
Läste något liknade klottrat på två busshållsplatser i Lund. Jag skrattade en stund medans min syster drog en predikan om hur jävla onödigt det va´. Hahaha.
Hur kan två systrar vara så olika både till utseende och sinne.
Min syster är en medel lång, blond, krullhårig tjej som pluggar till frisör, älskar schlager och hyfsat fashion. Tillskillnad mot lillasyster som är en liten illrödhårig, knubbig tjej som är vegetarian, "anarkist" och inte vet eller kan ett skit om kläder och smink. Vem ska bort?! hehe.
Detta resulterar i att vi inte kan diskutera varken politik eller musik, om jag inte vill få en sko i nacken.
Vi har syskonkärlek iaf och vi älskar ju varandra inerst inne. : )
Våra föräldrar är väldigt stolta över oss, ingen tvekan om det. Dem gör allt och skulle göra allt för oss.
We growned up real fine!

Nu måste jag avreagera mig på min patetiska kärring på jobbet. Hon gjorde min vannsinig och för ovanlighetensskull kunne jag inte hålla tyst. Jag jobbade kväll igår och då är vi 5 stycken på bygget, 2 stycken på var sida och en som går mitten rundan.
Som det var igår började alla fyra, annars brukar mitten personen kommer 16.30.
Det började med att jag frågade mitten personen vilka hon tänkte ta på vår sida, och då går tjockisen till angrepp.
- Om Kim ska hjälpa er så måste ni gå över på vår sida och hjälpa oss med.
Men det är liksom meningen att Kim ska ta lite på var sida när hon börjar fyra och sen har dem fan så mycket mindre än oss. Dem kan inte börja jobba förrän 16.30 och vi börjar springa direkt kl 16.00.
KÄRRING JÄVEL.
Redan då började kärringen bli sur och av någon anledning hatar hon redan mig.
En gång sa hon till personalen att jag var LAT, LAT. När det gäller jobbet är jag fan inte lat.
Hon kan fan inte ens diska utan att bli anfådd. Vad säger det om henne egentligen!!!

Sen på rasten frågade dem om vi ville byta bort vår insulin gubbe och det är klart, för vi ger inte insulin.
Men så fick vi in return psycho tanten, men enligt dem skulle vi bara behöva häva henne över till sängen, lätt som en plätt. Men ack nej, hon var fullt påklädd, där var disk och hon skulle byta blöja....tick tack, tick tack...
Saken är den att på vår sida har vi 5 läggningar, dem har tre och igår tog dem bort sin tredje, så dem hade 2 läggningar och vi hade 6. Hur fan kan man tycka det är rättvist?
Sen blev det bara ännu värre när en tant hade trillade in i badrumsdörren och jag fick ringa sjuksköterskan och hjälpa tanten upp, undersöka henne för skador och lugna henne.

Efter rasten har vi 2 timmar på oss att bli färdiga och på grund av fallet blev allt kaos. Kim fick hjälpa min kollega att lägga folk och jag fick hjälpa sjuksköterskan och så vidare. I samma veva var jag tvungen att ringa tjockisen och hennes kollega och meddela fallet och be dem ringa när dem var färdiga så dem kunde hjälpa oss i slutet.
Detta gjorde tjockisen ännu mer förbannad, som om det var mitt fel ?!
Med nöd och näppe var alla lagda 20.30, men av någon anledning hade tjockisen gott och gjort nattens jobb.
När det var hennes kollega som hade kommit och hjälp oss med det sista, medans hon gick och gjorde NATTENS jobb....
Jag kom ifrån jobbet en halv timme försent pga alla rapporter jag fick skriva om fallet...
När kärring gått spydda jag gala över henne till nattpersonalen...
Dock glädjer det mig att INGEN gillar henne, absolut ingen. Hon är värdelös att jobba med och hon tror hon är boss över stället. Hon är en plåga och jag fattar inte att man vill vara kvar när alla ogillar henne.
Så nu kan jag släppa detta, pust !!!

RIP

Ikväll blir det fest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0