En vecka i Kristianstad.

Jag varnar redan nu att detta kommer bli ett långt inlägg, jag skriver om alla dagarna i samma inlägg : )

I torsdagskväll kom jag hem till Österslöv. Det blev en sen middag med familjen, kramning alla i djurparken och en god sömn. Fredag morgon åkte jag till Emelie på salongen och klippte,slingade, färgade mitt hår, som en del av min födelsedagspresent. Därefter träffade jag Henric tillsammans med Linda, Jennie & Macke på en middag/kaffe på Rosegarden. Vi planerade lite inför helgens sup och hade uppdatering av livets händelser! Mycket trevligt!
Efter det en fika hos Plantin som gratulerade mig med tårta & SODASTREAMER!
En snabb vända i Österslöv, bytte kläder för att därefter åka till stan och äta middag på Lilla Tavernan med familjen.
Förfesten var hemma hos Macke och utestället blev Harry´s.

Dagen efter en aning bakfull, var det min lite för tidiga födelsedagsmiddag med familjen + farmor/farfar. Jag fick mina presenten varav en var alla mina djur inramade i olika svart/vita kort : )
Det var en trevlig tillställning med god mat och trevligt sällskap. (Vår trevliga promenad i skogen gav fina naturbilder).

SNIGELKÄRLEK!

Senare på kvällen begav vi oss till Lina & Jakob på fest. En trevlig kväll fylld med nostalgi, diskutioner och tydligen med alla bilder i svart/vitt.

Söndagen var adjö till Hengan och hemmahäng med mamma & pappa.

På måndagen åkte mamma och jag med lunch till Emelie på salongen, fikade hos min faster Jeanette.
Eftermiddagen befann vi hos i luften... Pappa körde flygplan (ratta-själv) vår julklapp till honom. Vi flög över Åhus, Immlen, Landön, Rådelövsjön, vår hus, Kristianstad och jag var så jävla åksjuk att jag trodde jag skulle spy i flygplanet.
Trots det var det en häftig upplevelse.

I tisdags var jag och syrran på Skånes djurpark. Vi ville hitta på något roligt att göra men som var lite out of the blue, därav Skånes djurpark. Det var en solig långpromenad med en massa djur att titta på.
Senare på kvällen var jag en runda hos Tina och kollade bilder från hennes & Josses resa.

Slutligen onsdag, helkväll med Tina & Elina. Vi träffades efter Tinas jobb på en fika ute på boulevard och därefter åkte vi och handlade middag. Det blev en god middag, (en mat bild såklart) och efterrätt. Resten av kvällen spenderade vi på VÅRT bästa sätt, med ett roligt spel, Trivial Pursuit.

Och i torsdags förmiddag åkte jag tillbaka till STHLM.

onsdag kväll.

Imorgon åker jag till Skåneland, känns faktiskt lite konstigt. Jag ska packa en hel resväska och åka tåg i nästan 5 timmar, som om man vore JÄTTE långt iväg. Ikväll är jag hemma själv och det är lite ensamt. Det kommer bli svårt att somna ikväll, ni vet, man blir ju lite bortskämd av att alltid somna i en stor varm famn.
Men nu har jag semester i en vecka, underbart :D Jag har jobbat tisdag & onsdag på ett annat dagis i Rotebro, samma stuk men det varma vädret gjorde det lite roligare.

SIIIIILLLLLENN...

Friluftsdagiset.

Idag var min första dag på ett dagis i Sollentuna, Silverskogen. Jag hade köpt en snygg röd vindjacka, som tydligen var perfekt för den har samma färg som alla förskollärarnas jackor : )  Dock var det en aning kallt, för vi har varit ute hela dagen. Allt görs ute,(efter väder) man äter, ritar, leker och t.o.m sover ute... De vilade middag i små söta vindskydd, där det fanns madrasser och snutteflitar, bli inte rädda, det var inte kallt där inne. Men jag hade inte ordentligt på mig, så jag frös om tåsingarna, något att tänka på tills imorgon.
Jag arbetade i Humlegruppen med 1-2 åringar, vilket jag först var lite nervös för. Jag vet inte speciellt mycket om barn, vad gör 1 åringar liksom :D men de sprang mest omkring, trillade omkull, bölade lite och sprang vidare.
Jag förstår och förstår ändå inte varför alltid dagis ska ha dessa obehagliga trehjulingar, som ALLTID lyckas trilla och går fort som fan. Man blir ju jätte nervös när barnen dönar förbi på dessa heleveteskärror...
Men dagen på dagiset gick bra, jag har sand överallt och jag har verkligen fått FRISKLUFT! Längesen man spenderade en hel dag utomhus.

Kryss i taket! Imorgon ska jag hämta Anna, hon ska göra en audtion i Sthlm så hon ska sova hos oss hela helgen, vilket är underbart!

Good Times in Stockholmia.

Förutom vår nyhet om ´la villa så ska vi på ett annat äventyr. Vi ska åka till Cypern, AYIA NAPA i augusti med syrran & Niklas. Det är underbart att ha saker att se fram emot och grädden på moset på detta ska vi snart åka hem till Skåne.

Det är bara att avundas.

Den 1 Juli säger vi hej och goodbye till Rosersberg och flyttar till denna underbar stuga i Sollentuna. Den ligger på en familjs tomt mitt ett villa område. 1 km från pendeln, 20 minuter från stan, 10 minuter till Polishögskolan :)
och det blir billigare hyra än den vi har nu.

Stugan har öppenspis och badkar : D

Valborgsmässoafton.

Igår hade vi lilla Esteban på middagsbesök, grillade korv, kött, linsburgare och spelade ett parti Trivial Pursuit.
Vi hoppade dock över elden, jag hann se lite påväg till Esteban. Han hade tappat sitt pass påväg till oss, så senare på kvällen åkte vi till honom och hoppades på att det låg i hallen, vilket det inte gjorde. Så istället för att puba tog vi oss ett glas vin hos Esteban och spelade Cluedo. Men det var helt ok, för jag VANN!!!!!! Ni skulle sett Henrics min...

Utanför stationen i Väsby har dem satt igång fontänen och när vi kom dit igår trodde vi seriöst att det hade snöat. Det låg en vitt tjock massa bredvid fontänen och det luktade SÅ gott :D Det var skum, skum överallt :D
Jag garvade som fan, såg hystersikt ut.

Nu ska vi förbreda nästa grillning för ikväll kommer Johanna & Jarmo.