Friluftsdagiset.

Idag var min första dag på ett dagis i Sollentuna, Silverskogen. Jag hade köpt en snygg röd vindjacka, som tydligen var perfekt för den har samma färg som alla förskollärarnas jackor : )  Dock var det en aning kallt, för vi har varit ute hela dagen. Allt görs ute,(efter väder) man äter, ritar, leker och t.o.m sover ute... De vilade middag i små söta vindskydd, där det fanns madrasser och snutteflitar, bli inte rädda, det var inte kallt där inne. Men jag hade inte ordentligt på mig, så jag frös om tåsingarna, något att tänka på tills imorgon.
Jag arbetade i Humlegruppen med 1-2 åringar, vilket jag först var lite nervös för. Jag vet inte speciellt mycket om barn, vad gör 1 åringar liksom :D men de sprang mest omkring, trillade omkull, bölade lite och sprang vidare.
Jag förstår och förstår ändå inte varför alltid dagis ska ha dessa obehagliga trehjulingar, som ALLTID lyckas trilla och går fort som fan. Man blir ju jätte nervös när barnen dönar förbi på dessa heleveteskärror...
Men dagen på dagiset gick bra, jag har sand överallt och jag har verkligen fått FRISKLUFT! Längesen man spenderade en hel dag utomhus. 

Kryss i taket! Imorgon ska jag hämta Anna, hon ska göra en audtion i Sthlm så hon ska sova hos oss hela helgen, vilket är underbart!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Låter verkligen som ett mysigt dagis :). Vad härligt att få tillbringa hela sin jobbdag utomhus!

2009-05-16 @ 18:35:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0