Friskluft

Nu står jag på egna ben med en egen blogg.
För er som inte orkar läsa detta inlägg, då det kommer bli rätt så långt kommer missa mina äventyr sen i onsdags kväll.

Det började med att Kajsa ville dricka öl, vilket i hennes fall blev värsta party drinkarna. Hon övar sina skills till att bli bartender :)(som om det inte räckte att ha en pojkvän som är bartender).
Efter allt make-upande och stilbyte, så satt vi tillslut oss med en cigg i mungipan och drack drinkar :) Sen drog Anna fram "veckans värsta", vilket var ett hysteriskt roligt spel. Det gick ut på att läsa påstående som de andra medspelarna skulle gissa vad man helst valt. Men sen fanns där också "den svarta påsen" där man la i påstående som man sen skulle göra, som konsekvens. Ett ex; är att Anna skickade en röv bild till Kajsas pojkvän:) istället för att dricka två matskedar matolja...haha.
Vid midnatt gick vi till Banken och Kajsa bjöd på en redbull/vodka som vi satt och smuttade på, samtidigt som vi studerade alla människor runt om kring!
Klen som jag ibland är drog mig hem efter en kort stund, hade inte dansen i skorna.
Men det var en trevlig kväll:)

Dagen efter var det dags för resan till Växjö, där målet var att gå på föreläsning om volontärarbete med "Volontärresor". Det första opeppande var att vi inte fick fram en karta så vi fick köra på måfå, men det ju gick bra.
Vi var framme lite senare än tänkt, halv fyra.
Gick fram och tillbaka i stan för att hitta någonstans att äta. Det var inte lätt att hitta, Växjö´s caféutbud är MAGERT. Tillslut hittade vi Resturang "Alibaba". Det var lite krångligt att förklara för mannen med guldsmyckena att jag var glutenallergier, men jag fick mat iaf:)
Sen var jag så trött och opepp, att jag faktiskt tar på mig att vi missade föreläsningen. Jag blev nervös och sen ville jag shoppa och ta det lugnt.
Vi bestämde att skita i den och säga att vi inte hittade :P och istället gå på stan och försöka ta Ikea på vägen hem. Jag köpte en klänning och en tröja på Gina Tricot och Tina hittade som vanligt ingenting. Vid sex tiden drog vi oss tillbaka till bilen och upptäckte BOTEN, PÅ FYRAHUNDRA SPÄNN. Vi asgarvade en stund över hur korkade vi var som inte la på och hur jag hade missuppfattat skylten:) Sen ryckte vi på axlarna och körde mot Ikea.
Dock stängde Ikea 20.00 och var inte framme förrän halv åtta, så vi körde vidare. Vi försöka hitta ett lastbilshak att fika på, men var tillslut hemma och shoppade loss på Maxi, allt från blommor till påskfjädrar:) Sen var det godnatt!!!

Nu är vi framme vid dagens vandring. Kvällen innan föreslog jag lite äventyr till Kivik, lite picknik. Tina var pepp så vi pichade idén till Johan som blev glad. Vid halv elva hämtade vi upp Johan och "snygg" Erik vid stationen och började vår färd till Kivik (Stenshuvud). I bakluckan hade vi en engångsgrill, marshmellows och massa käk. Det började med en kraftig felkörning från min sida som sen skulle forma hela resan. Jag kör lite vilt och det gasades och svängdes en del och grabbarna i baksätet såg allmänt förtvivlande ut. Framme på Stenshuvud drog vi på packning och började klätta, (och ja, vi klättade faktiskt upp mot en "grotta", som mera var ett hål, men bilderna kommer visa svårigheterna) Haha.
Svettiga och flåsiga kom vi tillslut upp till toppen, en jävla pärs:) Inga atleter i detta gäng! Väl uppe på toppen njöt vi en stund och drog sedan igång grillen.
Färden nedåt var märkbart lättare.
På hemvägen tog Erik med oss på sightseeing till Vita...Kyrkby. Men jag tror att han egentligen ville visa ett ruckel som vi i sommar ska övernatta i :) Ser ungefär ut som vikingabyn i Ekestad, för er som har varit där!
En shysst liten lada med bord, eldstad och ett loft för sleeping!
Sen bar det hemåt, lämnade guysen i Tollarp med hjärtat i halsen efter bilkörningen:)
Väl hemma var vi lite trötta men blev efter en kort stund hungriga coh körde (än en gång) till Restaurangen bakom Statoil och åt husmanskost:) men lastbilsförare och gamlingar. Jag hade en man som under hela middagen satt och stirrade på mig genom fönstret, jag vet att jag är SNYGG, men va faaan:)

Nu sitter jag här och har snart både musarm och skrivkramp.
Kan fortfarande inte lägga in bilder, men ska lägga in bilderna ifrån Kivik så snart som möjligt. Jättebra kort och jättebra dag:)

Pussinusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0