vegan.nu (goda recept)

Idag fastställdes att jag ska vikariera på Marias nätter under april månad, förmodligen längre. SHOOO:)
Det betyder 10 nätter i månaden. Där jag kommer få ut mer i lön än vad jag får just nu.
Jag kommer också kunna gå in extra, då jag är långledig två gånger i månaden, (9nätter).

Idag träffade jag Kajsa och hade med mig chokladbullar, vilket var mycket uppskattat!
Efter allt slit och släng ska Kajsa och Marcus äntligen på en toppen semester till Thailand, om 2 veckor. Varför är man inte tillsammans med Kajsa??? KAJSA, BLI LEBBA FÖR FAN.
Skämt å sida, hehe, njut för hela bunten och skicka ett postcard till mig! När ni rider på elefanter och besöker horgatan i Patong.

Förresten om jag nu är frugan i mitt och Tinas kollektiv, vad blir Tina då? Fan inte mannen iaf?

Efter velande hit och dit har jag bestämmt mig för att inte börja äta kött. Jag menar; hur stor chans är det att jag kommer ställa mig och steka en kotlett eller en hamburgare?
Fastän jag inte är väldens bästa vegetarian pga gelatinet, så värna jag om djuren mer än de flesta människor.
Jag får lov att vara så ego, då jag skänker pengar till djurenrätt när jag knappt har till hyran, jag har tagit hand om över 20 hemlösa katter och jag är (gammal) djuraktivist.
Jag tror att de flesta människor som känner mig har råkat ut för en utskällning eller en läxning i djurrätt och jag tror att alla människor som känner mig kan intyda på att jag har sedan länge brunnit för djurrätt.
Och jag tänker fan i mig inte låta glutenallergin stå ivägen för det.
Jag får helt enkelt lära mig att käka bönor och göra grytor & gratänger.
För min kamp för djuren kommer aldrig ta slut.

image59


 


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Haha, jag behöver inte bli lebba för att vi ska åka iväg tillsammans:)

2008-03-20 @ 16:55:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0