Valborg

Valborg, valborg, vet inte riktigt varför man firar valborg, men va fan det ger oss en anledning att supa : )
Kände mig lite halv seg till en början med anledning av min sömnlösa natt, men efter ett par cider var även Madddan på G.
Engångsgrillar och obehagligt många, stora köttstekar, god potatissallad och mina och Tinas grönsaksspett.
Det var såhär kvällen började!

Dock gjorde kylan det lite svårt att sitta ute en längre tid, trots flintar och varm mat. Vid halv nio körde Elina eller (my little ponny) igång tvinget att dra alla gäster till majbålet, vilket vi praktiskt taget kunde se om vi ställde oss på baksidan(?) Som tur var, var det varmt där, väldigt varmt. Fick ett infall att jag ville springa över majbålet, men mina gummi/bomulls converse fick vara hindret till mitt sabotage.

Later this evening var det vattenpipa i hela källaren och Elinas grymt dåliga hit´s for kids musik.Men efter ett par cider låter det mesta rätt bra ändå : ) hehe.

Det roligaste på hela kvällen var när jag skulle cykla hem, haha...
Jag var tvungen att ta hem pappas cykel som jag hade haft stående hos Martinas föräldrar i månader.
Detta gav ju mig ett förträffligt tillfälle att cykla hem från partyt.
Efter många om och men att jag KUNDE cykla hem själv genom skogen, släppte mina overprotectiv kompisar iväg mig. Iväg på min herrcykel så stor att jag och mina 157cm fick välta cykeln för att ens komma upp på den och vinglade till ett par gånger innan jag hittade själva balansen. Vinglades fram med cigg i högsta upp, blev en farlig kombination... Djävulsbacken.. och smart som är började jag cykla upp från backen..
Väl uppe stöp jag ner i diken och fick ett astma anfall, dock bara ett litet. Men kombinationen med ciggen, cyklingen och sen rakt upp för en backe fungerar inte för mig.. Tog några minuter att få tillbaka andningen sen var jag uppe och påväg igen och hittade mitt andra paus plats.
HÄSTARNA!!! Åhh, mata hästarna. jaaa. Stanna vid vägkanten, plockade till mig lite gräs och försökte med smackande ljud locka till mig mini hästen. Jag matade den stora bruna hästen istället...
Påväg igen, tyckte att det var lite mörkt och lite läskigt på landsvägen så jag ringde Martina.. La på igen vid svängen ner till vår väg med jävla massa gupp och såg fan i mig ingenting. Jävla tur att man har cyklat där innan, annars hade man nog fan kört in i kohagen...
Väl Hemma, upptäckte jag den försvunna väskan... Hade spänt fast väskan på parkethållaren, var inget där längre..
Ringde mamma, ringde mamma men hon svarade inte, så det gav mig inget val än att ringa på.
Suckade ett par gånger åt sitt otroligt smarta barn, gav mig en ficklampa, stugnyklarna och bilnyklarna. För hur stor chans är det att jag kommer hitta min väska med en mini ficklampa??? jag visste ju inte var jag hade tappat den?
Så jag gav mig in i polon, hehe. Körde lite grand och fann min väska välbehållen på vår egen väg, så det var inga problem. Lite halvjobbigt att vara berusad, köra bil och prata med hengan i telefon som inte tyckte iden med bilkörningen var något lyckat. Men det gick jätte bra!!!
Natti natti, somnade gott i mina enorma säng i stugan 2 meter lång, 2 meter bred.
Perfekt för Maaadaan.

Kommentarer
Postat av: Tina

Rattfylleri är OLAGLIGT! Pfft, o vi som trodde det skulle gå bra, relativt bra, att släppa iväg dig själv, haha=)

2008-05-01 @ 15:08:37
URL: http://turners.blogg.se
Postat av: sven

ojojoj vilka äventyr du va me om på hemfärden=) skönt du kom oskadd hem tillslut=)

2008-05-01 @ 16:36:24
URL: http://shavy.blogg.se
Postat av: x

"parkethållare"???

2008-05-04 @ 21:02:27
Postat av: Kajsa

Djup suck... Det ska fan i mig vara DU till ett sånt äventyr.

2008-05-07 @ 16:09:18
URL: http://laveritedecouvert.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0