A Complaint Free World.org

Om du inte gillar något, förändra det.
Om du inte kan förändra det, förändra din inställning till det.
Klaga inte.
                                                            - Maya Angelou.

Idag har vi varit riktigt duktiga, sa Henric stolt i bilen.
Idag har vi varit och promenerat på Balsberget med Scilla. Det kylde skönt i ansiktet och löven prasslade som om det vore snö. Det är himla uppfriskande att gå i skogen, jag älskar det. På vägen hem började det SNÖA. JAAAAA!!!!
Jag blir nästan lika exalterar som Kajsa alltid blir när det börjar snöa. Det har nog smittat av sig med åren.
Jag tänkte fira detta snöande med lite glögg tillsammans med Sara ikväll.

Jag antar utmaning att inte klaga på 21 dagar, jag har mitt lila armband, jag har min bok.
En Klagofri Värld av Will Bowen.
Varje gång man kommer på sig själv att klaga, kritisera eller skvallra ska man flytta över sitt armband till andra handleden och då får man börja om från början. Utmaningen är att ha kvar det på samma handled i 21 dagar. För att p på så sätt skapa en ny vana, en ny positiv vana.
Det ska bli intressant, ska läsa lite i boken först så jag vet exakt hur det fungerar.


Jag och Scilla leker på marken.

Henric och Scilla traskar på.

Dagen middag: Tagliatelle, tofu blandat med cream bonjour, (vitlök & örter).

Kommentarer
Postat av: Kajsa

HA. HA. HA.

2008-11-24 @ 21:15:06
Postat av: Kajsa

HA. HA. HA.

2008-11-24 @ 21:15:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0