En dag att se tillbaka på!

Den bästa dagen är när man faktiskt kommer upp i tid och går ut och promenerar innan frukost.
Sov hemma hos mamma och pappa igår och innan läggdags bad jag om att bli väckt dagenefter kl 09.00, vilket är extremt ovanligt för mig. Jag brukar vaknar kl 12.00 och ha huvudvärk för att jag då har sovit i 12timmar i sträck.
Vilket naturligtvis inte är bra, en vana som måste försvinna.
Men iallafall kl 9 kom mamma och väckte mig, och klockan halv tio var jag påklädd och färdig för en lång promenad med mamma och Scilla. Efteråt åt vi en god frukost och läste tidningen.
De dagar som jag inte jobbar vill jag ha sådana mornar, med eller utan hund.

Sen vid middagstid åkte vi in till stan och åt middag på Tavernan, jag har en förkärlek till lastbilshak och husmanskost.
Efter det handlade jag mat på Maxi och nu har jag minus 124kronor på mitt konto. GRATTIS MADDE.
Det beror på att jag fick en kass lön denna månad som inte räckte långt pga att det var el och tvtjänst månad och att jag numera bor själv... Grädden på moset så får jag ingen lön i november för att jag numera är timanställd, så min nästa lön kommer innan jul i december Det svider lite ska jag säga, men som tur är kunde jag spara lite när Martina bodde här.

Förresten jag har även jobbat idag, från 1630-2130 : ) Man hinner med mycket när man går upp i tid.
Nu när räkningarna är betalda ska jag äntligen lägga mig och börja läsa en bok som jag köpte för en och en halv månad sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0