I´m a boy.

På skärtorsdagenskväll kom mamma och pappa ifrån Skåneland till ljuvliga Rosersberg. Första natten sov jag och Henric i den uppblåsbara sängen och vilket GNÄLL det var på polismannen när han vaknade. Jag kan väl erkänna att det inte var den skönaste säng jag sovit i, lite knölig och man vaknade när någon flyttade lite på sig! 
På fredagen tog vi pendeln till stan och taxi till Naturhistoriska riksmuseet. Taxi chaffören var super trevlig och pappa var VÄLDIGT impad av att bilen gick på el under 45km/h. Tror dock inte att chaffören förstod hälften av vad den grötiga skåningen pratade om : ) På museet var vi på COSMONOVA, (en kollison i kosmos), det var fräckt och jag trodde emellanåt att meteoriterna skulle ramla över mig! Därefter såg vi MÅNGA uppstoppad djur, homodjur och tryckte på knappar. Låt oss inte glömma den väldiga aggressiva "lämmeln" som attackerade kameran. Vi hade väldigt roligt åt en lämmel på film.
 

Efter museeten tog vi tunnelbanan till centralen och gick ner mot Gamla Stan. Vandrade runt i mysiga gamla stan, gick in i tingelitangel affärer och hamnade efter många steg i Kungsträdgården och pappa fick sin efterlängtade öl.

På kvällen åkte vi på grilljakt i Märsta, vilket blev svårare än tänkt, för Märstabo´n ljög om vägen till Maxi, vilket fick mamma att vilja "köra över de jäveln". HAHA!!! Det blev en grill och det blev mat. Det blev lite mycket engelska och fulla ord under Trivial Purisut. Henric hickade och de flesta av oss stammade oss igenom frågorna. Det var hysteriskt, minst sagt.

Titta var liten pappa ser ut ijämförelse med den långa Henric!
På lördagen var vi stan och shoppade, vi var på Myrorna, vi hittade Henrics sommarjobb och en pub med en väldigt duktig ölkännare. Han hade ALLT och pappa fick något "blommigt".


 På kvällen åt  vi middag på Shamrock på Medborgarplatsen, en irländsk restaurang. Vi åt 3 rätter och blev alldeles för mätta och trodde magarna skulle spricka. Men gott var det, ABSOLUT! På söndagen tog vi en fika i Gallerian och fotade fåglar på plattan, Henric blev kär i mammas Canon digitalkamera, så mycket att han senare på kvällen köpte en egen..
Söndageftermiddag gick mamma och pappas tåg hem igen, det var första gången dem åkte X2tusen. Jag började gråta så fort vi sagt hejdå, det är inte roligt att säga hejdå! Men vilken rolig, avslappnad helg vi har haft!

Nu har jag bokat resan hem den 21-28 Maj, en hel vecka.


Kommentarer
Postat av: Emelie

TJA!! Låter som ni hade en fin helg tillsammans. Skoj! Vi får hitta på något skoj då när du kommer hem=). Är det bara du som kommer?

Hoppas grejorna du fick ska få håret att må bättre. Och vi får nog boka in en FÖN kurs sen när du kommer hit... hihi.. Vi hörs syrran! Lots of kisses

2009-04-15 @ 17:39:39
Postat av: Tina

Heej! Sa du kommer den 21 maj, sakert lagom tills jag har tappat all min farg;) Langtar!! :D Pusspuss

2009-04-16 @ 06:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0