Thank good its friday.

Har haft en riktigt bra dag på jobbet, tydligen är jag den som man kallar på om tanterna vägrar ta sin medicin. Det måste vara mitt vackra leende : D eller den grötiga skånskan : D Idag hade en av tanterna varit ute på promenad och efteråt  vägrade hon låta praoeleverna eller mattanten att ta av henne jackan, då kallar dem på mig och jag tittar bara på henne och jackan flyger av. RESPEKT!!! Sen har jag lärt ut spanska fraser till personalen och suttit med lexiconet i handen tillsammans med spansktanten och pratat : )
Kajsa sa igår när jag pratade med henne att jag är liknar hennes mamma, Mona. Vi är kanske inga höjdare i skolan men människor kan vi ta hand om och det gör vi jävligt bra : ) Fint sagt :D

Förresten jag har kommit på hur jag utan tillräckligt bra betyg ska komma in på högskolan. Jag kommer ju vara behörig till sjuksköterskeprogrammet i Januari, då jag har läst klart min Naturkunskap B. Men jag vet ju inte säkert om jag kommer komma in på  mitt högskoleprovspoäng. Men tydligen kan man komma in på sin lämplighet och arbetslivserfarneheter. Man skriver ett brev, varför just jag ska komma in och berättar om sina arbetslivserfarneheter etc. Sen tänkte jag fixa rekommendationer ifrån min chef och min sjuksköterska på jobbet : ) Man måste satsa/prova för att komma någonstans!!!

Nu har jag fått träsmak i arselt eftersom jag sitter på balkonggolvet, filten hjälper inte jätte mycket : )


Solnedgången var otrolig häromdagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0