Hope & GLORY, det säger allt.

Jag ligger som sagt lite efter, tidsmässigt med bloggen. Men förr, förra helgen var Tina här.
Och för att komma i rätt skrivarhumör om den helgen satte jag precis på "hope & glory" med Måns Zelmerlöv : )

Sent på fredag kvällen ankom Tina för första gången till Stockholm och blev mött av oss på centralen. Jag bjöd på en väldigt uppskattad sockerkaka med banan & vitchoklad, allt åts upp! Jag och Tina var uppe en stund och snackade, gick en runda i mörkret och somnade därefter.

Under lördagen blev det ett himla rännande, som vanligt häruppe. Vi åkte in till city, gick i ett par affärer på Drottninggatan och handlade lite grand. Vid lunch åkte vi till Söder och trots att jag tog fel tunnelbana kom vi rätt och hamnade på en vegetariskt restuarang som jag hade spanat in en helg tidigare.
Vi fick väldigt god vegetarisk/vegan mat!

Efter stan hann vi hem en vända innan vi igen tog pendel till stan. Men så lätt gick det inte, för halv vägs till pendel kom jag på att jag hade glömt Henrics väska och fick springa tillbaka, hämtade bilen, trycka in massor av tior vid parkeringen och springa till pendeln. Det pärlade sig i pannan, som fan!!! Otränande Martina höll på att svimma : )
Henric hämtade vi upp vid Grand Hotell och åter igen sprang vi till bussen, det blev svettigt IGEN.

GRÖNA LUND!!!
Det var mycket folk så vi tappade bort Henric efter 5 minuter, han höll inte sig till gruppen!
Under Sommarkrysset stod vi faktiskt ganska nära scenen, men vi stod och folk är långa och jag kort så Henric fick fotografera från sin höjd. Men vi såg Gynning & Berg, resten var ganska ointressant och dem har EXTREMT dålig paus underhållning, 2 okända män som försökte sjunga Siw Malmqvist eller något i den stilen. Men det är roligt att ha varit där.


Sen hittade vi äntligen vår efterlängtade SOCKERVADD. Tina var super nöjd och bättre blev det av lite langos.
Senare på kvällen åkte vi faktiskt 2 karuseller, svänggungorna, herregud vad vi skrattade och värre blev det i Lustiga Huset. Det började med att jag inte riktigt lyckades med den rörande trappan in i huset och "förstretade" mig på det sista trappsteget, jag kom i otakt. Väl inne snubblade vi, skrattade och var riktigt rädda när vi skulle åka "mattan" ut ur huset :)
Efter Grönan tog vi båten till Slussen och tunnelbanan till en cider på O´connellers, men sängen kallade så vi stannade inte så länge.

Söndagen vandrade vi genom Gamla Stan tog en lång lunch på ett trevligt fik och ganska snabbt igen tog vi en fika på ett annat fik. Vi orkade inte shoppa, så vi tjabbade istället!
Men allt om allt, en toppen helg med mycket spring och svett : )


Kommentarer
Postat av: Erik

Later som en super helg! Saknar dock groggandet...haha. Skulle nastan kunna betala for att se er spring!! Hade varit kul. Ses kram

2009-08-06 @ 03:21:46
URL: http://erikn.blogg.se/
Postat av: Tina

Åååh, tack för en underbar helg. Jag är HELNÖJD!

2009-08-06 @ 14:14:22
URL: http://turners.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0