Andra decemeber.

Var precis ute och gick en timme bland frostade träd och isfläckar. Det var jätteskönt men i slutet kändes benen som ispinnar trots att det är plusgrader.  

Annars har helgen med familjen Plantin/Ekberg varit mysig. Vi åt indiskt i fredags, något som ingen av oss hade ätit innan, en succé. Vi var i stan och julhandlade och gick på Gamla Stans julmarkand. Jag njuter verkligen när jag går på julmarknad, speciellt om det är lite mörkt och julbelysningarna lyser! I söndags var vi på Skansens julmarkad, min första gång där. Den var jättestor, massa stånd över allt, vi handlade bullar, spetkakor med saffransmak, ett vackert änglaspel, vildsvinskorv (Henric så klart) och godis. Men där var också en del djur, t.ex den lata enorma säl.

ps: det är faktiskt jag som har tagit kortet på lövet.


Kommentarer
Postat av: vita molnet

vad fin din blogg blev. gillar lövbilden. när kmr du hem till skåne? du måste komma till malmö då och hälsa på, det har du lovat! puss

2009-12-03 @ 00:46:14
Postat av: Erik

Snyggt lov!! Idiskt e ju saaaa gott!! Beff vindelo (inte for dig men dock)!!! ahh ni har julkannsla..den infinner sig daligt har kan jag saga, men som sv-sensommar har vi i vader messigt nu..usch! Men snart kommer dar vell en varmebolja ;) ha d super!!

2009-12-03 @ 12:36:33
URL: http://erikn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0