Onsdag 9 dec.

Idag har ögonen vilja stänga sig flera gånger men kaffet till "Halv åtta" fick återigen upp ögonlocken. Men det var nära där ett par gånger.
Men jag måste bara berätta om en märklig händelse som inträffade vid 3.30 slaget igår natt. Jag hade som vanligt lite svårt för att sova för att jag inte hade gått upp i tid dagen innan, så jag låg och försökte sova fram till 4 ungefär, ingen höjdare när man ska upp halv sex.
Men till saken, för ett par veckor sen hörde jag och Henric ett märkligt ljud från trädgården, vi trodde först det var en hund, men klockan var över 2 så vi fick för oss att det var ett vildsvin. MITT I SOLLENTUNA. Jag tror till och med att vi sa det till Henrics pappa, som skrattade lite smått...
Men igår natt hörde det här jävla brölet, det lät som en arg gris. Jag satt och spanade från fönstret men såg inget, försökte somna om, men tro fan att brölet kom igång igen. Till sist bestämde jag mig för att stiga upp och kolla i fönstret i hallen. Kan ni gissa vad det var som står utanför mig fönster halv tre på natten?

En bambi. Ett brölande rådjur... Jag har aldrig hört ett rådjur låta och visste knappt att dem kunde låta. Men vilken ljud, bööööllll.
Jag väckte Henric i fullhäpnad, men han inte lika så. Därför har jag idag gjort brröölbambi ljud hela dagen
:D


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag och Mamma såg också en bambi när vi var hos dig sist. Fast i en annan trädgård. Det var på förmiddagen. Så de måste verkligen gilla Sollentuna!!

2009-12-09 @ 22:52:22
Postat av: muth

dessa jävla rådjur! satt på nattpass i lumpen, mitt i natten, mitt i skogen och hör det jävla skriket. Har aldrig varit så rädd i hela mitt liv, lät som ett panik slaget kvinnoskrik ala Hitchcock. Så va det ett rådjur! xD

2009-12-10 @ 09:56:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0