jag blir så jävla trött och förtvivlad.

En bild, en bekräftelse, så föll tårarna som floden i Missisippi. En halvtimmes dokumentär om världens gässproduktion, att det finns flera länder som handplockar dun från levande fåglar, REN JÄVLA TORTYR... som sedan hamnar i våra sängkläder. Kolla kalla faktas hemsida. Jag börjar gråta om jag ska berätta det igen.
http://www.tv4.se/samhalle/kalla_fakta

Jag har rensat ut de kuddar jag hade som innehöll dun från änder/gäss. Jag tänker skänka dem till Rädda barnen eller någon välgörenhetsorganisation. Jag vet att skadar redan är skedd, jag har redan köpt kuddarna etc etc, därför tänker jag iställer för att bara slänge dem, skänka dem till barn som behöver dem mer än jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0