Hej tomtenissar

Har haft en sjuhundrans bra dag på jobbet idag. Tanterna sa att jag var; en såån söt liten flicka...:) Vem vill inte höra det?
Efter frukosten drog jag in alla tanterna i köket och hade högläsning om midsommar/pinst etc. Trots att dessa tanter är väldigt dementa kunde de relatera till vad jag läste och berätta hur dem hade firade med sina familjen och även rätta mig när jag inte uttalade de kristna namnen rätt :) Sen började vi sjunga, vi sjöng julsånger, små grodorna, ALLA låtar som fanns i boken. Det lät kanske inte så jävla bra, men dem log och skrattade!

Jag ska förresten börja mitt andra jobb på tisdag. Jag har fått jobb på Rotebros Hemtjänst som timvikarie.
Jag är väl kanske inte överlycklig över detta på grund av att det är väldigt likt mitt förra jobb. I och för sig kör man ut till deras hem, men negativa är att det är städ, tvätt och dusch kanske flera gånger om dagen. Det är väldigt intensivt och stressigt. Korpkulla är mycket mer fritt och lugnt...

Kan inte skriva mer nu måste ge sjuka Henric omsorg.


Madeleine på Kropkulla i sina mattantsliknande arbetskläder.

Kommentarer
Postat av: Tina

Grattis till jobb nummer 2!

2009-02-01 @ 20:59:05
URL: http://turners.blogg.se/
Postat av: Vita Molnet

Vad söt du är i dina arbetskläder, Määädh! Jag saknar dig, känns konstigt att inte ha dig tvärs över gatan. Vi får ses snart. Hoppas ni trivs där uppe i 08land.

Pussis /Vita Molnet

2009-02-01 @ 21:25:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0