this weekend is endning..

Helgen blev inte riktigt som vi hade tänkt oss. I fredes skulle vi ha åkt till Uppsala (Wiks slott) och kollat på Norrmans teater uppsättning. Men när vi väl var hemma från lunch på stan insåg vi att tiderna med tåg och bussen till Wik inte klappade med tiden för när teatern började. Då blev man en aning frusterad för det skulle blivit en helkväll eller nej natt, för vi skulle ha stannat över natten. Självklart går det fler tåg, men sur blev man.
Istället åkte vi till Väsby och hyrde en film. Jag kan inte rekommendera filmen, den var alldeles för maxad och för mycket overkligt våld:
DEATH SENTENCE.

Igår var vi en runda i Väsbycentrum och köpte hänglås till Henrics skolskåp och en yogamatta till mig. Jag fick min pilates cd i fredags och ville provträna. Idag känns det som mina inre organ har sträckt sig och detta fastän jag inte lyckas göra alla övningar. Det var mycket jobbigare än jag hade förväntat mig. Bättre lycka nästa gång!

Igår lagade vi lasagne, drack en flaska vin och senare på kvällen tog vi pendel in till stan för vi skulle checka en krog på söder som Henric hade läst om i Stockholms City. Problemet var att vi inte hittade krogen och det är ingen bra idee att försöka orientera sig en mörk kväll på Söder, det är alldeles för STORT.  Så vi hittade varken krogen eller lyckades komma in på någon annan krog heller.
Vi gick också en runda på Östermanstorg, rikemansgatorna, spybar, det var ett FINT område.
Efter en och en halv timmes gång på Stockholms innestads gator blev vi sura över att vi inte lyckades få en öl, så vi åkte hem, drack ett glas vin och la oss.

Redan igår bestämde vi oss att söndagen måste bli en bra/mysig dag. Det började med pannkakor med bär till frukost och nu tittar vi på Let´s Dance och tvättar. Ikväll ska vi se Irene Huss, min nya favorit serie kriminaldeckare, vilket ni kanske har förstått och om en stund ska jag gå ut en runda och Henric ska plugga, haha!!!

Herregud jag höll nästan på att glömma det, jag har sett min första kändis:
Idol Robin.  [jag tror knappt att det räknas ]

Byggnaden hade en imponerande form.

Kommentarer
Postat av: Emelie

HEJ SYRRAN!! Hoppas allt är bra. Här nere i skåne har vi det super.. Hörde av mammma att du kommer hem i februari. Skoj!!! Vi funderar på att komma upp en helg i mars.. Skulle det passa????????? Vi förväntar oss sovplats =).. Lots of kisses E & N

2009-01-31 @ 22:45:37
Postat av: Floppen

Nar jag kommer hem ska jag visa dig till nagra heta pubar, boka in helgen efter den 24 till en riktig fest-med-Lippan helg. Massa pussar !

2009-02-13 @ 21:07:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0