Fredag.

Ingen kan räkna alla månar som skimrar på hennes tak.
Eller de tusen strålande solar som gömmer sig bakom henes murar.

Så där ja, idag fick jag jobb : ) Hade en jävla tur att hon just nu behövde timanställda för annars hade de en policy att inte ta in outbildade. Jag är glad och Henric jublar. Han har varit så nervös inför min arbetslöshet, så idag sken han upp lite extra.
Jag var också hos studievägledare och precis när vi hade kommit fram till allt kom puckot på att jag var i fel kommun.
- Amen du tillhör ju Mästa kommun, här kan du inte va?!
Påentera att hon var jobbig hela samtalet, hon lyssnade inte på mig....

Där försvann en del av min glädje över jobbet och sen fick vi till råga på allt stå ute i minusgrader i 1,5 timmer, för att alla tågen var inställda...
Förmodligen hade någon hoppat...för det kom ambulanser, polisbilar och helikopter.
Som tur är hade jag en mysig kväll hemma i lugna Rosersberg. Jag och Henric lagade paj, drack lite öl och tittade på Irene Huss : )


ps: imorgon ska vi nog ut på krogen med Henrics gamla klasskamrat : )
En liten skillnad från Kristianstad och Stockholm, här börjar man förfesta 21.00 och är ute till 05.00. Hemma börjar vi 18.00 och däckar 01.00... Hur ska jag och Henric kunna klara det, när sista tåget går 02.00. Vi kommer bli mobbade.



Kommentarer
Postat av: madde

utelivet här är så mycke bättre.. man är anonym, kommer in överallt o de går bussar dygnet runt hem=)

2009-01-17 @ 10:19:27
URL: http://newadventure.blogg.se/
Postat av: K

Sluta gnida in att ni träffas HELA JÄVLA TIDEN.

2009-01-17 @ 14:35:24
Postat av: Dilan Amin

treeeeeeeeeevlig kväll ;)



/ www.mramin.blogg.se

K R A M







2009-01-17 @ 14:44:27
URL: http://mramin.blogg.se/
Postat av: Tina

Åh grattis till jobbet, det var med de dementa va? Ha så kul ikväll, puss & godnatt!

2009-01-17 @ 17:51:22
URL: http://turners.blogg.se/
Postat av: Snygg

Du har så rätt det är alldeles underbart att vara ute så länge!! o vara anonym så kul...men det är ju klart, jag har inga hemningar här hemma heller så

det är inte så stor skillnad;) grattis till jobbet, det är ju alldrig fel..puss

2009-01-17 @ 18:47:30
URL: http://erikn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0