Helgen med mamman & pappan.


I fredags kom mamma och pappa upp till Stockholmia för att spendera helgen men dottern och Henkebus. Fredagskvällen utgjordes av stugvisning och grillning. Efter maten tog vi oss en promenad för att hitta ner till stranden och kolla in området. Det finns ett par flotta villor med eller utan sjöutsikt och pamipiga trädgårdar, (lite som hemma) mohaha. På lördagen åkte vi ut till Fjäderholmarna, en kvart med båt. En liten ö i Stockholmsskärgård med lite småaffärer och restuaranger. Vi åt lunch på rökeriet och tog en öl lite här och där :D 5 minuter innan vi steg på båten tillbaka kom regnet och åskan, ett par riktigt stora blixtar sågs över havet. Lyckligvis klarade vi oss från de mesta regnet.
Väl hemma var man trött efter dagens bravader, konstigt nog blir kroppen matt efter en dag på stan, alla intryck och människor gör nog sitt. Man är inte riktigt van vid storstadslivet!!! Senare på kvällen åt vi middag på Jensen´s och vi blev så mätta att byxknappen knäpptes upp : D Tillsist söndagen, shoppingdagen, Kista galleria och IKEA. Första anhalten var IKEA, ett par inredningssaker till stugan och små plock. Efter det åkte vi vidare till Kista galleria och shoppade loss. Ett par plagg på Gina Tricot (som vanligt) och ett par skor. På kvällen blev det grillning, mamma och pappa introducerade mig till halloumi med hjortonsylt, vilket var gott, något som Henkebus inte höll med om!!
Måndagen åkte vi tillbaka till IKEA och bytte lite saker och det vi hade glömt!
Innan föräldrarnas avfärd tog vi en lunch på Sollentuna galleria (stinsen) och sen adjö till mor & far.
Dock syns vi igen den 27 Juli : Till mina vänner så kommer jag hem då, en vecka : )
Jag ska ge en extra stor kram till min hemkomna vän Johan!


Mammsen åt lax, Henric fotade fåglar och det fanns massa båtar.



Uteplatsen och mamma i hängmattan, det tog ett tag för henne att komma på plats!



Arnold Schwarzenegger visar sin styrka.

Kommentarer
Postat av: Ingrid och Arne

2009-07-10 @ 15:54:36
Postat av: Ingrid och Arne

Helgen tillsammans med föräldrarna verkade vara trevlig. Nu vet jag vad :D betyder vilket tidigare har brytt vissa frågetecken. Som vanligt är Din blogg trevlig att läsa (journalist?)

2009-07-10 @ 15:59:04
Postat av: Ingrid och Arne

Helgen tillsammans med famlijen varkade vara trevlig, färgen på det grillade - hur var den. Du skriver spontant och trevligt (journalist &). Nu vet jag vad :D betyder, detta har tidagre brytt mig vissa tolkningsproblem.

2009-07-10 @ 16:05:04
Postat av: Erik

Du verka ha det super i storstaden! Skont att bo i ett lite lugnare omrade? Och med eget hus!! Underbart verkar flott!! Far nog ta mig upp dar nar jag kommer hem;) Ha det super!!

2009-07-11 @ 08:03:05
URL: http://erikn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0