Helgen med Ronkajäveln.

Fredag: sista dagen på jobbet innan semester, ahhh. Fick följa med min favorit (skrik & slåss) tant till Danderyd och det gick bättre än väntat trots ett par samtal med det "fördålda" : D
Efter jobbet hämtade jag upp Henric och Ronken vid station för att dirket köra och handla grillningsmat. Så i fredags blev det grillning men en hallomie förrätt med hjortonsylt och kött/fisk till varmrätt med colesaw och potatis, mums och mätt blev man! Efter en stunds övertalning lyckades jag och Ronken få Henric i badshortsen och började vår vandring ner till Edsvikens badställe. Efter ett ganska kallt dopp med två badkrukor till "män" satt vi senare på våra handdukar och drack öl. Sommarkänslan var totalt!

Dagen efter alltså lördag sken solen och vi tog tåget till Rålamshovsparken (rålis) och solade. Vi tog till och med ett dopp, för det var "hitt så det luade". Blekfisarna, jag och Henric brände oss så in i helvete att det känns som man har tredje gradens brännskador på hela baksidan av kroppen. Det är till och med svårt att gå efter att man har suttit en stund... AJ! Men härligt väder fick vi och senare på kvällen brände vi på grillen igen för andra gången :D Den totala sommarkänslan var åter på topp och pricken över i:et var absolut efterrätten, jordgubbar & grädde! MUMS.
Dock fick jag en rejäl frossa utav min brända kropp och frös, frös, frös...
Kvällen/natten spenderade vi på Kvarnen på Medis och det som var det "största" samtalsämnet var den udda gruppen i lackläder, tejpade bröstvårtor, ringbrynjeklänning och lacktjejorna som piskade varandra vid baren. Detta var inte en sån klubb, tror inte det, men denna gruppen fanns och gjorde oss alla andra tråkigt normalt klädda människor ett besök. En man i speedos på Rålis, fanns många sådanna granna grabbar!



Såhär ser Kvarnen ut, alltså ingen lack och läder klubb:)

Dagen efter med lite huvudvärk, jag då. Åkte vi till Qualiy Outlet Stockholm och lät Ronken shoppa loss bland märkeskläder för lite lägre pris än vanligt. Han shoppade saaatan. Jag fick med mig 3 vackra blommor som jag idag har planterar i krukor i min trädgård, blev fantastiskt fint!
Puss!

Kommentarer
Postat av: Erik

Ahh vad, brand...du skall ju inte sola utan solkram! haha. Det ar ju sorens vad bra vader ni skall ha dar hemma da!:( Har e det ju typ 20-22 pa dagarna o natterna kalla, brrrr!! Men det ar ju klart ni har semseter da skall det vara bra varder! Lev super!! kramar

2009-07-22 @ 10:51:33
URL: http://erikn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0