Sigtuna

Istället för den planerade utflykten att cykla Edsviksleden åkte vi till Sigtuna.
Sigtuna är en av Sveriges äldsta städer. Det påminner något om Kivik, de trånga små gatorna med kullersten och havsutsikt. Vi satt och fikade på ett kafe som även där liknar Kiviks kafe "Annorlunda". Vi satt utomhus på utemöbler mitt i en trädgård fylld med äppelträd och vinbärsbuskar.
Om ni inte har varit på kafe Annorlunda i Kivik är det ett ställe ni borde åka till : )
Mitt favorit kafe. Speciellt nu när man TILL OCH MED får bättre kakor som glutenintolerant.


Vinbären tog mig tillbaka till tiden tillsammans med Arga Tanten vid Mjuka Sanden.

Efter Sigtuna började vi bege oss hemåt igen. Med redan 2 misslyckade försök att lokalisera 2 loppisar hittade vi tillslut en i Norrsunda och där fann vi vårt fynd. Ett tidningsställ i gjutjärn för 140 kronor och det bästa är nog att vi snodde det precis framför näsan på en annan familj! HAHA.
Parantes: Vårt favorit program just nu är ANTIKDECKARNA.


Kommentarer
Postat av: Tina

Kommer du ihåg tanten som fotade oss på Mjuka Sanden för ngt år sedan?:P

2009-07-23 @ 23:23:06
Postat av: Madde

Jag minns henne väl, berättade för Henric om det då med.

2009-07-24 @ 13:39:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0