helgen som varit...

I fredags kom pappa och mamma Plantin på besök till Rosersberg. På kvällen grillade vi svarta köttbitar al lá Henric tillsammans med annat smått och gott, exempelvis den goda halomin. Vi får inte lov att glömma att Henric faktiskt blev är en KVARTS polis, en termin avklarad : ) Kvällen fortsatte med spel, skissa & gissa som jag och Arne förlorade i, även om vi faktiskt tog in lite på slutet. Därefter förlorade vi igen i Trivial mot två väldigt nöjda Henric & Ingrid!


Under lördagen var vi inne i city och vandrade, vandrade och vandrade. Vi gick från Drottninggatan genom Gamla Stan över till Slussen och över vatten för en ÖL. Men den ölen var efterlängtad och väl förtjänad! Jag har helt missat alla båtturer man tydligen kan göra i Stockholm. Vi åkte från slussen med båt över till Gröna Lund : ) Jätte mysigt!
I Lördags var det ju match Sverige-Danmark så det var danskar överallt, röd/vitt klädda, fulla och högljuda.
Samtidigt var det ju nationaldag så det var verkligen fullproppat överallt!
När vi kom till restaurangen som vi hade bokat bord på var det danskar på hela stället, det kryllade av fulla danskar : D Som tur var gick dem efter en stund och restaurangen bytte stil från bar till restaurang och det serverade jätte god mat.
Väl hemma i Rosersberg slog jag & Arne, Henric & Ingrid i Trivial, YES!!! En ljuv seger.



Söndagen blev det lite shoppning i city, naturligtvis i min favorit affär Stockholme, en inrednings affär som är betydligt bättre än Lagerhaus. Vid fyra tiden vinkade vi av Ingrid, åkte hem till Rosersberg, grillade en korv och kollade på valet.

I måndags träffade vi Josse & David på fika på Söder. Vi tog en vild chansning och åkte till Söder, ett område jag och Henric inte riktigt har koll på men trots allt hittade vi ett jätte mysigt fik : )




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0