En helt vanlig fredag.

                                                                                          Todays dinner:


Linsburgare, potatisklyftor, sallad, creamfrachie, béarnaisesås samt en glas rött :)
Dessa linsburgare är en vegetarians dröm, jag är bara tvungen att dela med mig av receptet, såå enkla att göra.
Ingredienser för 4 port:
* 200 g gröna linser
* 1 gul lök
* 1 potatis
* 1 tsk spiskummin
* 1 tsk koriander
* 1 tsk salt
* 1 pressad vitlök
* 1 dl vetemjöl
* olja till stekning.

1. Koka upp linserna knappt mjuka i 20 min i rikligt saltat vatten. Skala löken och potatisen och riv dem fint i en matberedare. Blanda med de kokta linserna, kryddorna, salt, vitlök och mjölet.
2. Rulla till bullar eller platta till burgare.
3. Stek i ca 10 minuter på varje sida.
( jag använder pofiber och häller över dem innan stekning, alternativt ströbröd.)



Idag kommer Räävy på besök. Jag hade tänkt sno honom/henne, men tydligen bor han/hon i huset bakom honom/henne.
Han är så vacker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0