Skånebor på Stockholmslandsbygd...

 


Fredag eftermiddag anlände Emelie & Niklas till vår lya i Rosers. En snabb kaffe och kaka sen därefter åkte vi till Väsby och handlade tacos och alkohol. En god middag med flera glas vin fick oss alla lite på lyret. En tågfärd till city, lite smuggelvin på pendeln och Emelies första tunnelbanefärd fick oss att hamna på O´connellers i Gamla stan. En irländsk bar med live musik. Folkfullt, svettigt och med 80% britter : ) Jag och Emelie försökte även på oss att dansa lite irländskt, det gick sådär men jag fick faktiskt backup från bartendern! Och snutjävel bröt lagen och kissade på perongen, hehe.


Lördagen spenadande vi på Stockholms gator. Emelie fick se en kändis, (Katarina Ewerlöf) på väg ut ur stationen, jag RÅ glodde på henne, för först tyckte jag att hon såg så snygg och bekant ut, sen kom på vem det var och viskade snabbt till Emelie. Vi letade också upp Bobbys hårstudio, köpte lite löshår och shoppade loss på Gina tricot.  Och maten åts på familjens favorit ställe: KUNGSHALLEN.



På kvällen blev det mer alkohol till Melodifestivalen och jag vet inte, men vinnarlåten var klämcheck.
Fastän musiken är inte min vardagsmat så blir man ändå exalterade av spänningen och underhållningen.
Kvällen igår skulle ha slutat på en klubb klockan 06 på morgonen men dog ut när vi inte kunde hitta någon klubb som har öppet till 05. Tydligen är det Stureplan eller svartklubbar som gäller, något som vi nyblivna 08:or inte har koll på.
Men vi dansade, jylade och snapsade till 3 iallafall : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0