www.trafficking.nu/

Idag har jag och Henric varit kulturella, vi har varit på Etnografiska museet. Jag gillar att gå på museum, att i tystnad få vandra omkring och titta på konstverk. En utställning var om Trafficking. Jag önskar nu efteråt att jag hade sett den allra sist, för efter jag sett den kändes allt annat oviktigt och tråkigt. Det var en stor utställning med dokumentärfilmer, bilder, polisutdrag etc. Alla, precis alla gick tyst omkring, ingen pratade med varandra. Jag gick ifrån Henric för att få ta in allt i ensamhet. En mans sällskap kändes inte bra i denna värld av kvinnosorger. Det var en viktig, fruktansvärd utställning som alla borde se, det finns så mycke information som vi förtränger eller helt enkelt inte vet om.
Dess utbredning var större än jag trodde, verksamheterna var större, barnen var yngre och sällskapen var OBEHAGLIGT många om dagen.... Kolla in hemsida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0