Dan Brown.

Igår var Anna och vi kollade på film, drack vin och åt gottis. Vi såg en film, "Jag har älskat henne så länge". Jag hade sett ett klipp från filmen i "Efter tio", det var en kvinnlig krönikör från Aftonbladet som rekommenderade filmen. Den handlar om en kvinna som suttit 15 år i fängelse för mordet på sin son och hennes återförening med sin lillasyster. En fransk film. Det är kanske som Anna sa, att man är van vid bang, bang, en massa händelser, häftiga scener och inte lugna drama filmer. Men nja... filmen var ändå för seg, man satt hela tiden och undrade VARFÖR, VARFÖR? Hur gjorde hon det? När kommer scenen? När ska hon berätta det?
Jag rekommenderar inte den. 

Men nu kommer en jag verkligen rekommenderar, "Änglar och Demoner", uppföljaren till "Da Vinci Koden".
Jag älskade första filmen, har även läst första boken. Det är nästan lite synd att jag inte har läst tvåan, för filmen var extremt spännande, jag satt ihopkuren och grät nästan i slutet. Det var ett vackert slut!
Men ett tips; läs böckerna och se dem i ordning. Även fast det är två skilda filmen så tar ettan upp huvudpersonens bakgrund som man nästan vill ha med sig in i tvåan.
En riktigt bra film, första boken fick mig att tappa hakan ; )





Lite bra musik!


Kommentarer
Postat av: Tina

Är inte detta en låt som är med i Sthlm Boogie? :D

2009-11-19 @ 17:30:02
URL: http://turners.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0